duminică, 6 ianuarie 2013

Secretul găluştelor pufoase

Vara sau iarna, o supă cu găluște te pune imediat pe picioare. Și se face și repede.

Nu mi-au ieșit din prima găluște pufoase. Îmi amintesc că mi-a pierit pofta de mâncare, când am gustat din primele... „ghiulele” din supă. Erau tari la mijloc. Dar mi-am învățat lecția. De fiecare dată respect aceiași pași. Și ies pufoase-pufoase, fără să le adaug ulei sau praf de copt, cum am mai citit pe site-urile cu reţete.
De regulă, folosesc la supă, 3 ouă de găină sau 10 de prepeliță.

- Separ albușurile de gălbenuș și le bat spumă cu un praf de sare. Amestec apoi până se omogenizează și gălbenușurile. Dar nu separarea e atât de importantă, ci ca ouăle să fie bine bătute. Puteţi folosi mixerul 1-2 minute şi nu mai e nevoie de separarea albuşului de gălbenuş. 
- Adaug grișul...cam 5-6 linguri cu vârf. ( 2 linguri cu vârf de griş pentru fiecare ou de găină folosit). Amestec cu furculița după fiecare lingură de griș adăugată. E important ca aluatul să fie moale, dar să nu curgă. Trebuie să fie un pic mai tare decât compoziția pentru chec.
- Foarte important!!!
Aluatul nu trebuie lăsat deoparte, ci adăugat cu lingura în supă, imediat după omogenizare.
Supa nu trebuie să fie clocotindă când se adaugă găluștele. Ies pufoase când focul e mic. Dacă începe să clocotească, puteți da oala cu supă deoparte pentru 1-2 minute. Sau puteți adăuga, din când în când, cu lingurița, puțină apă rece deasupra găluștelor.

Pentru supa cu găluște, eu folosesc:
- piept de curcan
- 3-4 morcovi
- 3-4 cepe
- un păstârnac, o rădăcină de pătrunjel, țelină
- 10 ouă de prepeliță
- griș
- piper
- pătrunjel frunze

Pieptul de curcan tăiat cubulețe se pune la fiert în apă rece.
Separat, se fierb legumele: ceapa se pune întreagă, iar morcovii și albitura, tăiate rondele. Când carnea pusă la fiert dă în clocot se înlătură spuma, apoi se adaugă peste legume. Se adaugă un praf de sare și, dacă vă place, puțin Delikat. Când carnea și legumele s-au fiert, se pun găluștele, după cum am prezentat mai sus.

La final, se adaugă câteva bobițe de piper și pătrunjel verde tocat. Se servește caldă. Și e așa de bună! E nemaipomenită şi pentru cei care au probleme cu colesterolul.

Să aveți poftă!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu