duminică, 7 aprilie 2013

Ciorbă à la grec dietetică

A la grec şi dietetică? Da, se poate dacă îţi alegi cu grijă ingredientele. Eu am înlocuit smântâna cu laptele degresat, nu folosesc niciun pic de ulei, iar în loc de gălbenuşuri de ou de găină, le-am ales pe cele de prepeliţă. Şi iese o ciorbică delicioasă, consistentă şi uşoară în acelaşi timp. E ideală pentru zilele răcoroase.

Ingrediente:

  -  piept de curcan/pui
  -  3-4 morcovi
  -  3 cepe
  -  ţelină
  -  un păstârnac
  -  o rădăcină de pătrunjel
  -   2 cartofi (optional)
  -   o ceşcuţă de orez
  -   250 ml lapte degresat
  -   8 gălbenuşuri de ouă de prepeliţă
  -  o lămâie
  -   piper boabe
  -   foi de dafin
  -   mărar
  -   pătrunjel

Mod de preparare:

Pieptul de curcan se spală bine şi se pune la fiert. Dacă vă place, îl puteţi tăia dinainte cubuleţe.  Eu prefer să îl desfac în fâşii mici după ce a clocotit şi i-am înlăturat spuma de deasupra.

Separat se pun la fiert legumele: cele 3 cepe întregi, morcovii, păstârnacul, pătrunjelul rădăcină şi ţelina tăiate toate cubuleţe se adaugă într-o oală cu 4 litri de apă, la foc potrivit. După ce dau în clocot, se adaugă bucăţelele de carne, supa în care a fiert carnea şi un praf de sare. Când legumele şi carnea sunt aproape gata, se adaugă o mână de orez. Chiar dacă orezul şi cartoful nu se împacă prea bine, pentru o ciorbă mai consistentă merg şi 2 cartofi tăiaţi cubuleţe.
Între timp, într-un vas adânc, bat cele 8 gălbenuşuri de ouă de prepeliţă, adaug o cană mare de lapte degresat, un praf de sare şi la final, zeama de la o lămâie. Peste acest amestec, pun, treptat câte un polonic de supă fierbinte şi amestec să se omogenizeze.
Apoi torn tot amestecul în oala cu supă şi amestec uşor, nu înainte de a mă asigura că am dat focul mic.  Adaug bobiţele de piper şi 2-3 foi de dafin, iar după cel mult 5 minute, opresc focul. Nu ţineţi mai mult pentru că riscaţi să se brânzească toată ciorba. ( aşa se întâmplă când fierbi mult timp un amestec de lapte, ouă şi zeamă de lămâie.)

Se serveşte caldă, cu mărar şi pătrunjel tocat deasupra şi cu un ardei iute alături. Să aveţi poftă!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu