vineri, 14 iunie 2013

Another Earth sau cine se află în spatele oglinzii

Ce-ai face dacă într-o zi ai afla că, undeva în Univers, există o copie a ta fidelă?

Ar fi foarte greu să gândeşti: "Sunt acolo". Şi...pot să mă duc să mă întâlnesc cu mine? Şi...acest EU e mai bun decât mine? Pot învăţa de la celălalt EU? Celălat EU a făcut aceleaşi greşeli ca mine?

Another Earth e departe de a fi un film SF. Cine se aşteaptă să vadă extratereşti, nave spaţiale şi efecte speciale o să fie dezamăgit. Personajele nici măcar nu părăsesc Terra, chiar dacă apare...un alt Pământ.

Another Earth e mai degrabă un film psihologic, o dramă despre cunoaştere şi cunoaşterea de sine.
Este povestea unei tinere – Rhoda – care priveşte înlăuntrul ei şi caută răspunsuri, după ce provoacă un accident şi distruge o familie întreagă: şoferul, muzician şi profesor la Yale, îşi pierde soţia însărcinată şi copilul de 5 ani.

După 4 ani petrecuţi în închisoare, Rhoda, interpretată foarte bine de Brit Marling, merge să îşi ceară iertare de la supravieţuitorul accidentului. Dar nu-şi găseşte curajul şi se străduieşte, în schimb, să cureţe răul făcut. Pentru început, făcând curat în casa compozitorului. Cei doi devin tot mai apropiaţi, dar ea continuă să îi ascundă adevărul. În tot acest timp, dorinţa ei cea mare e să ajungă pe celălalt Pământ.
Finalul este surprinzător şi...rotund.

În timpul vieţii noastre, ne-am minunat pe măsură ce biologii au reuşit să se uite la lucruri tot mai mici şi mai mici. Şi astronomii au privit mai departe şi mai departe în cerul întunecat al noptii înapoi în timp şi în spatiu. Dar poate cel mai tainic dintre toate...nu este nici cel mic şi nici cel mare mare, ci suntem noi de aproape! Ne-am putea recunoaşte măcar? Şi, dacă am face-o, ne-am cunoaşte? Ce ne-am spune? Ce-am învaţa de la noi înşine? Ce am dori cu adevărat să vedem, dacă am putea sta în afara noastră şi ne-am uita la noi?




Another Earth, o peliculă reuşită, pentru un film de debut, semnat Mike Cahill.
Filmul a fost premiat la Festivalul Sundace în 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu